TRİLEÇE



                Arnavut tatlısı olan Trileçe harika bir tatlı.Bana çok değişik geldi ya sizlere ? Mutlaka bir gece dinlendirin ,ertesi gün dahada bir lezzetli oluyor.
               Toplam sayfa görüntüleme sayısı bir önceki tarifim olan süt dilimleri ile harika bir tıklama aldım.Şuan ki bu tarifi yayınlamaya başladığım sayım;  53098 .

                Resmi yayınladım yukarıdaki yazıyı yazdıktan sonra 900 kişiyi geçmiş toplam görüntüle sayısı. Bu demek oluyor ki tarif isteniyor :)) Geç oldu ama anca vaktim oldu buyurun tarif yazmaya bir gün sonra :))

         MALZEMELER;

Keki İçin;

6 adet yumurta,
300 gr. toz şeker,
2 vanilya,
1 paket kabartma tozu,
400 gr. un,
1 adet vanilya.

Krema İçin;

500 ml. krema,
2 litre süt,
300 gr. süt tozu.

   KARAMEL SOS İÇİN;

 2 su bardağı şeker,
4 yemek kaşığı sıcak su (özellikle sıcak su),
1 paket krema(200 ml).

       Karamel sosu yapmak için;  tavaya şeker konulur. Şeker karıştırılarak eritilir.Karamelize olan şekerlerimiz ocaktan alınır Sıcak su ve krema ilave edilir.Karamelimizin ılıması için kenara alınır. Ilıdıktan sonra süzgeçten pütürleri süzülür.

        PÜF NOKTASI:
     1-Şeker karamelize edilirken sürekli karıştırılır.
     2-Karemelimizi servis anında dökün. Hazır karamel sosda kullanabilirsiniz. Ben kendim yapıyorum karamel sosumu.

 YAPILIŞI;

*Yumurtaların sarı ve beyaz kısmını ayırın. Yumurtanın beyazını şekerle mikserle kar beyaz oluncaya kadar çırpın.
*Yumurtanın sarısını,unu,kabartma tozunu ve vanilyayı ilave edin.
*Yumurta beyazlarını söndürmeden kaşıkla karıştırın.Bu işlemi mikserle yapmayın.
*Dikdörtgen kabınıza dökün ve 220 derecelik önceden ısıttığınız fırınınıza koyun. 30 dk. pişirin.
*Kek fırında pişerken siz şerbetini hazırlayın.
*Geniş bir kaba,süt ,krema ve süt tozunu koyun ve iyice karıştırın.Süt tozu erisin sıvı karışımla.
*Benim yaptığım erimedi ve süzgeçten geçirdim.
*Kekiniz piştikten sonra soğutun. Üzerine kürdanla delikler açın ki süt kremamız içerisine işlesin.
*Soğuyan kekinizin üzerine ,hazırladığımız süt kremamızı döküyoruz. Kekimiz kremasını emsin diye 5 -6 saat bekletiyoruz.
*Kekimiz kremayı emdikten sonra üzerien sıvı karameli döküyoruz ve kare kesiyoruz.

             AFİYET OLSUN...
























0 yorum:

Yorum Gönder