KIŞ AŞKI MANDALİNA (KEŞKÜLLÜ )




                           Benim kendi atmosyon bir pastam. İlk defa yaptım. Eşim Keşkül istedi, Evde Pakmaya'nın Keşkülü vardı ,Keşkülle çıktım yola bu pasta ortaya çıktı.

                          Yağsız hafif bir pasta oldu. Pandispanyam sünger gibi oldu. Ben Almanya'dan getirttiğim mandalina korserve kullandım. Konserve mandalina çok güzel oluyor. Buyurun tarifime.

             MALZEMELER;

        1- Pandispanyasının Hazırlanması;

6 adet yumurta,
6 fincan un,
6 fincan toz şeker,
2 fincan ılık su,
1 adet  vanilya,
1,5 adet  kabartma tozu .

     1- Yumurta,şeker kar beyaz oluncaya kadar mikserle çırpın.Ilık suyunuzu içerisinde katın.
     2- Un,kabartma tozu, vanilyayı eleyin.Yavaş yavaş bu karışıma ekleyin.
     3-170 derecelik önceden ısıttığınınız fırında pişirin. Ilıması için kenara alın.
     4-Ilıdıktan sonra 1 su bardağı taze sıkılmış mandalinanızı üzerine dökün nemlensin ve yumuşasın.

      2-  Keşkülün Yapımı;

    1-Pakmayanın hazır keşkülünü tarifteki gibi pişirip kenara alın .
    2-Pakmayanın krem şantisini tarifteki gibi yapın ve keşküle 2 yemek kaşığı koyun karıştırın. Pandispanyamızın üzerine krem şantili keşkülü yayın.

      3-Mandalina Jölesinin Yapımı;

    1-İki su bardağı mandalina suyu taze sıkılmış,
    2-2,5 yemek kaşığı buğday nişastası,
    3-2 yemek kaşığı toz şeker,
 
         1- Bu malzemeleri tencereye koyup , nişastayı eritin. Ocakta pişirin,
         2- Keşkülün üzerine dökün. Soğuması için kenara alın.
         3-Mandalina konservesinizin suyunu süzgeçle süzün. Mandalinalarınızı pastanızın üzerine süsleyin. Şeklini ben yuvarlak kubatlarım var onla verdim. Sizler karede kesip servis yapabilirsiniz.

                             AFİYET OLSUN.....

     



                       











4 yorum:

  1. harika görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle hemen yapiyorum uzun zamandir yapmiyordum pasta ama su anda gozlerimi resimlerden alamiyorum ellerine saglik ha-ri-kaaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Eda hanım teşekkür ederim :) Sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Tuba hanım ,ne hoş yorumlar yazmışsınız,çok mutlu oldum :) Çokkkkk teşekkür ederim. Sevgi ile kalın....

    YanıtlaSil