MEDOVİK - RUS PASTASI



                   Hayırlı ramazanlar sevgili takipçilerim :)))

                  Tek tek açtım ve pişirdim epey uğraştım ama sonuç harika oldu . Bu tatlıyı bekar yeğenimin evinde yaptım. Fırını küçük olduğu için tek tek pişirdim. Normalde ben  evimde,  fırınım büyük olduğu için bir tepsiye 2 adet koyup pişiriyorum. 3 kezde pişiyor. Ama yeğenimde 6 kez pişirdim. Biraz uğraştırıcı baştan söylüyeyim arkadaşlar.Ramazanda zaman uzun yapabilirsiniz . Haydi buyurun tarifime;


     
         TARİF;

Pasta için;

   1 su bardağı (225 gr. tereyağı erimiş olacak),
   3 yumurta,
   1 kabartma tozu,
   3 su bardağı un,
   1 su bardağı şeker,
   2 yemek kaşığı bal .

     KREMASI İÇİN;

   2 su bardağı süt kreması,
   1 su bardağı ince çekilmiş ceviz içi,
   1 adet vanilya,
   4 yemek kaşığı bal.


  YAPILIŞI;

1- Pasta malzemelerini karıştırın. Çok yumuşak bir hamur olacak şekilde yoğrulur,
2-Hamurunuzu  iyi açılması için 10 dk. dinlendirin. Dinlendirmez iseniz açarken zorlanırsınız,
3-Hamuru 6 parçaya bölün. Yağlı kağıtınızın üzerine yuvarlak tencere kapağınızla yuvarlak daire çizin . Yağlı kağıdı ters çevirin çizilen kısım altta kalsın. Hamurunuzu açın ve  8- 9 dk. önceden ısıttığınınız fırında pişirin,Soğuması için kenara alın. Tepsinizin büyüklüğüne göre 2 de koyabilirsiniz ben yeğenimde yaptım , fırını küçüktü bir tanesi anca sığdı. Büyük fırınlarda 1 tepsiye 2 adet sığıyor.
4-Pişen pastanızın etrafını  tencere kapağı ile eşit ölçüde olacak şekilde bıçakla kesin. Etrafından artan pasta kırıntılarını elinizle ufalayın en son pasta süslemede bunları kullanacağız.


         KREMANIN HAZIRLANIŞI;

 1- Süt kremasını mikserle çırpın koyulaşsın,Diğer malzemeleri ekleyin spatula ile karıştırın (bal, ceviz içi , vanilya) ,
 2- Buzdolabında krema 1 saat dinlensin.

         YAPILIŞI;

1- Bir kat pasta , bir kat krema sürün. Bu şekilde 6 kat içinde aynı işlemi yapın,
2- Üst kısmınada kremadan sıvayın,
3-Üzerine pasta kırıntısından ve ceviz serpiştirin,
4-Buzdolabında en az 2 saat dinlendirin,
5- Kesin ve servis edin.

                  Sevgili takipçilerim bir sonra ki değişik bir tarifte görüşmek üzere hoşçakalın......


                           AFİYET OLSUN.....

           


 
















3 yorum:

  1. çok güzel ama zormuş doğrusu ...

    YanıtlaSil
  2. Görüntüsü çok güzel, gel beni ye diyor. :) elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık

    bende beklerim bloğuma

    http://misevimm.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil